Bloggarkiv

onsdag 18 juli 2018

Syre, svalka och vila.

Äntligen en dag att andas...

Ni värmeälskande människor får ursäkta men idag andas jag ut. Kroppen är avslappnad och glad för första gången på ca en månad. 
Lika avslappnade och glada är inte de stackars människor som har drabbats av värmen på olika sätt. Antingen de, som jag, bara mår allmänt dåligt av det men i all synnerhet de som fått fly sina hem för att komma undan härjande bränder runt om i Sverige. Djur som tvingats nödslaktas i brist på foder och som dessutom kanske får svälta i kön till slakterierna. Ja det är en sommar med lite domedagskänsla. Oavsett om det beror på normala väderskillnader eller vi människors miljöförstörelse. Jag är inte insatt nog för att bedöma vilket men som den svensk jag är; Lagom är bäst!
Hur som haver, igår tog maken och jag en tripp i skåne. Mestadels för att jag var på jakt efter en vacker tavla. En inspirationsbild för min eventuella, blivande skrivarlya. Jag hittade det jag sökte hos en konstnär i Önnestad vid namn Kjersti Thilderkvist. Så härlig. Jag har sett fler av henne som jag gärna hade velat ha. Tyvärr hade de sålts. På vägen tillbaka till Blekinge kom åskan och regnet men här hos oss hade det inte kommit en droppe! Idag däremot! Nu ska jag ta en tur till brevlådan för att undersöka om mer kurslitteratur har dumpit (säger man så???) ner.
Ha en skön dag alla!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar